Nie próbuj mi wmawiać, że natura nie jest cudem. Nie opowiadaj mi, że życie nie jest baśnią. Ktoś, kto jeszcze tego nie zrozumiał, być może pojmie to dopiero wtedy, gdy baśń zacznie się kończyć.
/Jostein Gaarder/

niedziela, 26 stycznia 2014

Atalie-poduszeczka na igły


Nareszcie mamy zimę , w końcu czego tu spodziewać się o tej porze roku.
No cóż Ci mniej zadowoleni z warunków pogody muszą  zwyczajnie przetrzymać 
niekorzystną aurę. Tymczasem wprowadzę trochę wiosny a może lata prezentując 
pracę , która jest częścią pewnej całości . Ale nie umiałam już wytrzymać tym bardziej 
że nie wiem kiedy tą "całość" zrobię. Wzór , który wybrałam pochodzi z kolekcji
wzorów ''Atalie'' w których to zakochałam się od pierwszego wejrzenia ! 
Są niezwykle piękne w swojej prostocie i pastelowych barwach . 
Ale nie tylko to czyni je pięknymi. Często przywodzą mi na myśl 
Wiktoriańską Anglię i niezwykłe hafty które wtedy powstawały. 


Poduszeczka powstała w tamtym roku , ale nie pokazywałam ją wcześniej pierwotnie
planując pokazać z pozostałymi elementami. No ale cóż z racji tego ,że nic nowego chwilowo nie robię
postanowiłam ją zaprezentować. Obiecałam sobie ,że nim  nie uporam się z zaległościami niczego
nowego nie będę zaczynać .To jedno z moich wielu postanowień Noworocznych :)


Przy okazji pokazywania poduszeczki chcę pochwalić się jedynym kubkiem z bardzo 
starej porcelany . To pamiątka rodzinna , ale niestety nie wiem z którego jest roku , muszę o to
zapytać . Wiem , że należała do zastawy ale to wszystko co mam  
chętnie bym coś dokupiła gdyby była taka możliwość.


Mój mąż kiedy ma tylko możliwość kupuje mi coś co sprawi mi radość. Tym razem
to nożyczki o rączkach w kolorze złota , ale z krótszym  ostrzem .
Mam jeszcze jedne z taką samą rączką , ale ostrze jest dłuższe.


Gdybym wcześniej miała stojaczek na szpulki to pewnie poduszeczkę stojaczka ozdobiłabym
wzorem w tym stylu . 











W dalszym ciągu otrzymuję zdjęcia Waszych słoiczków , są bardzo piękne i pomysłowo wykonane.
Pamiętajcie o poście Tusalowym pod koniec miesiąca ! 
Życzę Wam spokojnego niedzielnego wieczoru i ciepłego tygodnia ! 
Pozdrawiam serdecznie ,chciałam powitać nowych obserwatorów , którzy w ostatnich dniach
zechcieli dołączyć do szacownego grona moich obserwatorów.:)
Luna.

62 komentarze:

  1. śliczne! :)
    i gratuluję męża :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza poduszeczka, bardzo romantyczny hafcik :). Nożyczki śliczne, pasują do tego klimatu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękna poduszeczka i cudowny haft. Całość bardzo ładnie się prezentuje a cukierkowe kolorki dodają poduszeczce uroku. Nożyczki bardzo przypadły mi do gustu i gdybym takie gdzieś spotkała, to z ochotą bym je kupiła. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawdziwie 'babska" , romantyczna, taka jak trzeba...I te nożyczki...uhmmm, zazdroszczę...

    OdpowiedzUsuń
  5. Poduszeczka jest śliczna naprawdę jak z angielskiej pracowni krawieckiej z tamtych czasów ale skąd ty droga koleżanko takie super nozyczki wyczarowałaś hm, też mi się takie choć marzą - kolorystyke pięknie dobrałaś - subtelne delikatne kolory bardzo elegancka buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Nożyczki zostały zakupione w chińskim sklepie :)

      Usuń
  6. przepiekna podusia a juz nozyczki no cudo..tez bym takie chciala.Pozdrawiam .)

    OdpowiedzUsuń
  7. poduszeczka przeurocza,z wielką radością się ją ogląda i podziwia..

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pod wrażeniem Twoich doskonałych prac... Haft wstążeczkowy cudownie się prezentuje.
    Poznałam go na jednym z blogów...Ten niezwykły haf przypomina wiktoriańską Anglię...
    Pastelowe kolory wprowadzają do Twoich prac romantyzm...Gdzie Ty zdobyłaś takie fantastyczne nożyczki?
    Muszę się przyznać, że uwielbiam buszować po Twoim blogu. Dobrze, że mnie nie słyszysz. Ciągle w "świetlicy"słychać; OCHY i ACHY.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło słyszeć takie słowa , cieszę się ,ze udało mi sie wpisac pracę w styl Wiktoriańskiej Anglii :) Zapraszam zawsze i o każdej porze ! a nożyczek szukaj u chińczyka !

      Usuń
  9. Me encantan los diseños de Atalie, tengo bastantes hechos. Te ha quedado precioso Luna!!!!!!! Preciosos colores. Besos.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobra, to teraz lista życzeń. Moich oczywiście. Zacznę od męża, a w zasadzie od zachciewajek, które Ci spełnia. Wyrażam powszechne oburzenie z obrzydliwego chwalenia się, że tacy faceci istnieją. Jest to nieetyczne, antyspołeczne i niewychowawcze. Jak myślisz ile takich jest na świecie? Ten gatunek jest na wymarciu więc jak mam teraz swojej córce wytłumaczyc, że możliwośc trafienia na taki egzemplarz równa się praktycznie zeru.
    Następnie leci to coś co mąż Ci wykonał. Nie mogę stwierdzic czy jest to aż tak praktyczne jak piszesz, bo...nie widziałam, nie macałam, nie próbowałam. Więc...jak takie coś będę miała u sibie to powiem co na ten temat myślę.
    I na tapetę wchodzą nożyczki. Jak już niefortunnie sie przyznałam, że mam tylko jedne jedyne to aż zółc mnie zalała jak zobaczyłam, że następne przygarnęłaś. I po co, na co????Wszystkie na raz używasz??? A może paluszki w każde jedne wsadzasz i którymi uda się przeciąc niteczkę te stają się bohaterem dnia. Pakuj je mała do miski i do Warszawy wysyłaj.
    I chyba się zmęczyłam. Już mi się nagroda należy za komentarz gigant.
    Zresztą pogadamy sobie jak się zobaczymy. Buzi, buzi mała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he a kto Ci każe okłamywać biedne dzieci względem mężczyzn? a wiesz ,ze kłamstwo to brzydka cecha? poczekaj juz ja znajdę ogranizację , która zainteresuje się propagandą jaką rozpowszechniasz w domu! może feministki się zainteresują?
      No cóż słyszałas o tym ,ze kij ma dwa końce? a o dwóch stronach medalu tez słyszałas? No więc także mój idealny mąż ma wady jak każdy człowiek bo chyba nie masz wątpliwości ,że mężczyzna to człowiek?! o zgrozo ! kto Cie tam wie co Ty sobie myślisz ;)
      He he i myslisz ,ze dam się złapac na Twój lep i wypozycze Ci moje cacuszko do testowania !????????? i mam uwierzyć ,ze oddasz ! ha ha ha , ja tam nie wiem , ale róznie ludzie mówią .
      No dobra o nozyczkach pomysle , no ale żeby w Stolicy nie było chińskiego sklepu !????????????? no tak te bardziewia do dajecie na prowincję a lepsze marki zostawiacie u siebie , no i widzisz jak na tym wychodzicie nawet nożyczek chińskich nie mozna kupić .
      No cóz juz wyjasniam Twoje niepokoje ! nozyczek uzywam zgodnie z nastojem i potrzebą , to tak jak z ubraniem , raz rózowa sukienka , raz niebieska ect...No i wiesz ,ze się tępią ! no jeszcze nie miałam okazji się przekonac ,ale rodzina bardzo sie stara by w koncu to się stało ! A wiesz jaka to zabawa dla małolatów z natura sroki? grunt by sie błyszczało i ociekało złotem a bawic sie będą całymi godzinami !.
      No wiesz z miską mam przyjechac do Ciebie !!!!!!!!! czuję się obrażona i żądam satysfakcji !

      Usuń
    2. No masz w nagrodę gigant odpowiedz i nie jezdem mała ! wypraszam sobie !!!

      Usuń
  11. cudowna podusia... a nożyczki jakie zajefajne !!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. piękna ta podusia i .... wspaniale mieć takiego męża, który wie jak Cię uszczęśliwić :)) ... toszeczkę Ci zazdroszczę . ale cieszę się że tak masz...:))
    pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty tez na pewno masz wspaniałego męża tylko musi to odkryc a Ty musisz Mu trochę pomóc w zrozumieniu siebie , pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Śliczna podusia! Taka elegancka i delikatna:-)
    Buziaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje różyczki są urzekające!delikatności,gracji i dostojeństwa im nie brakuje,mimo,że zdobią "tylko" taki mały igielnik..pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna podusia! Znowu muszę pochwalić Twojego Męża. Chciałabym, żeby mój mi robił takie prezenty :) A codo kubeczka, to ja mam całą zastawę obiadowo-podwieczorkową z takim motywem. Dostałam ją na komunię od Babci i czasami wyciągam na jakieś rodzinne uroczystości :) Super pamiątka!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszcze tej zastawy , musi być piękna :) pochwały przekażę , a swojemu może musisz podpowiedzieć co Cie uszczęśliwi ?

      Usuń
  16. Przepiękna poduszeczka , hafcik bardzo urokliwy .

    OdpowiedzUsuń
  17. Klimatyczny hafcik, różowo - zielona nitka cudna! Jaka to? Farbowana mulina, czy variations...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez zachwycił efekt haftowania ta muliną , jest kupiona w jakimś zagranicznym sklepie , to ręcznie farbowana mulinka , nie wiem czy variations ma takie delikatne pastele. Przyznam się ,ze jestem juz po pierwszych swoich próbach farbowania i na razie efekty mnie zadawalają chyba połknełam bakcyla , juz niedługo pochwalę się efektami !.

      Usuń
  18. Przepiękne, więc podziwiam niezmiennie!

    OdpowiedzUsuń
  19. U babci w domu ostały się ze 2 talerze z motywem pary, nie wiem z którego to może być roku, spytam jak będę dzwonić :) urzekły mnie kolorki igielnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zapytaj , bo ten kubek tez jest po baci i wydaje się byc bardzo starym !

      Usuń
    2. Rozmawiałam z babcią i za dużo się nie dowiedziałam :( wiem że to jest porcelana i że to nie babcia ją kupiła - gdy babci synowa się wprowadzała to wzięła ten komplet ze sobą, więc pewne jest tylko że są albo z lat '80 ale wcześniejszych :] za to pogooglałam 'porcelana z lat 80' i znalazłam ze dwie aukcje z takimi naczyniami (już sprzedane ale można się przyjrzeć jak wygląda komplet) ;] pozdrawiam
      https://sprzedajemy.pl/waza-z-porcelany-porcelana-chodziez,2087537
      http://sprzedajemy.pl/zestaw-do-kawy-6-flizanek-z-talerzykami-porcelana,215092

      Usuń
  20. Rzeczywiście klimatyczny wzorek. Pasuje do kubka i Earl Grey at 5 o' clock ;)
    A gdzie Twój małżonek takie nożyczki dorwał?

    OdpowiedzUsuń
  21. Jejuśku! I ja o to pytam, bo sama mam nożyczkowe zakręcenie? Ciekwa jestem gdzie Ci kupił te cuda?
    A wzorek Atalie bardzo ładny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadam raz jeszcze , szukajcie w sklepach chińskich.

      Usuń
  22. Przyznam, że jak chcę się wyciszyć i delektować pięknymi klimatami i wystrojem wnętrz, zawsze wchodzę na Twojego bloga i zachwycam się.... Cudeńka znów prezentujesz. Trudno o taką wrażliwość, estetykę i wyczucie smaku, jakie TY POSIADASZ. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  23. Un precioso trabajo, las fotos muy bonitas, besos

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne rzeczy prezentujesz, w cudnej kolorystyce. Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Przecudnie romantyczny i jakby wyjęty w dziewiętnastowiecznej Anglii wzór. Czy ja może już Ci dziękowałam? Raz, za inspiracje co do kota, dwa za patronat mentalny nad postępami a trzy - za niezły PR? Jeśli jeszcze nie dziękowałam to to teraz - Stokrotne dzięki. Mam nadzieję, że nie zawiodę oczekiwań. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Sliczna ta poduszeczka. Jedno z moich postanowien to nauczyc sie robic takie sliczne rozyczki :). Czekam na zdjecie calosci! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudna ta podusia na igły, a kubeczki wspaniałe a nożyczki od mężusia superowe. Poduszka jak zwykle perfekcyjna, wszystko kolorystycznie cudnie dobrane. pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna podusia i piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  29. A ja tam ciągle gubię nożyczki więc szkoda dla mnie takich ładnych:)))podusia cudna:)))a jak tam koty?:))))

    OdpowiedzUsuń
  30. ...u Ciebie się dzieje!!! cudne pastele, inspiracja z filiżanką, urocza, a nożyczki...kochamy je...pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. prześliczna poduszka :) ja ostatnio zrobiłam sobie z wełny poduszkę jeża :D bardzo sympatycznie wyszedł ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Słodkie, piękne i romantyczne:-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wzory Atalie też mnie oczarowują, jednak nie mam odwagi (ani materiałów) by spróbować haftu wstążeczkowego. Twoja podusia jest piękna, idealne pasuje do kubeczka. A co do kubeczka... pierwsze, co mi przyszło do głowy, jak zobaczyłam zdjęcie, to że już ten motyw gdzieś widziałam... Pogrzebałam chwilę w pamięci i okazuje się, że moja babcia również była w posiadaniu takiego zestawu talerzy obiadowych. Pamiętam, że talerze miały ozdobny, pozłacany brzeg i ową uroczą parę w kilku różnych pozach. Serwis używany był tylko raz w roku, przy okazji wigilii Bożego Narodzenia, niestety, nie wiem, co się z nim obecnie dzieje :(

    OdpowiedzUsuń
  34. Prześliczna podusia w cudownych kolorkach. Moja mama też ma zastawę z tym motywem odziedziczoną po babci. Jest bardzo piękna.

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękna i pomysłowa :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Przepiękny haft w cudnych pastelowych kolorkach. Powiało wiosną;)
    Urocza podusia!

    OdpowiedzUsuń
  37. Poduszeczka jest wspaniała, kolory, wykonie, wszystko idealnie :) pozdrawiam Małgosia

    OdpowiedzUsuń
  38. Poduszeczka wspaniała !!!
    Aż szkoda wbić w nią igłę :-) zdolna babeczka jesteś !!!!
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  39. piękne :) chyba i ja skuszę się w końcu na haft wstążeczkowy :)

    OdpowiedzUsuń
  40. ależ klimatyczna ta poduszeczka cudowna

    OdpowiedzUsuń
  41. Poduszeczka urocza Luno! Pozdrawiam ciepło:):)

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękna podusia, super fotki.

    OdpowiedzUsuń
  43. Przepiękna poduszeczka!! Bardzo delikatny jest ten hafcik, a różyczki wyszły idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Luno przepiękne rzeczy tworzysz i ubolewam, że tak nieczęsto zostawiam tutaj komentarz - ale możesz być pewna, że masz we mnie cichą (bardzo!) wielbicielkę :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Poduszeczka wygląda wyjątkowo i urokliwie i ma pięknie dopasowane kolory - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Prawo autorskie



Wszystkie prezentowane na blogu prace, a także zdjęcia są mojego autorstwa (chyba, że jest napisane inaczej) i są moją własnością. Nie zezwalam na ich kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody. Dziękuję za zrozumienie.

Wyzwanie w szufladzie

Tusal 2014

Tusal 2014
Daty nowiu w roku 2014 01.01.2014 30.01.2014 01.03.2014 30.03.2014 29.04.2014 28.05.2014 27.06.2014 27.07.2014 25.08.2014 24.09.2014 23.10.2014 22.11.2014 22.12.2014

TUSAL 2013

TUSAL 2013
Mój słoiczek i jego ozdoba...

Spis Blogów Robótkowych

I edycja konkursu na najbardziej twórczo zakręcony blog

Candy